Start              Zdrowa żywność           Uroda           Psychologia           Porady ekspertów                         Redakcja           Mapa serwisu
         WYBRANE PRZEZ REDAKCJĘ: Agrest jako źródło młodości. Zjedź świeży lub zrób maseczkę na twarz  →
punkt  Problem z anginą latem? To możliwe »

ADAM CHAŁAT
opublikowane: 11.07.2015r. | komentarzy komentarze (2)

Aby schudnąć nie wystarczy mniej jeść. Przyśpiesz metabolizm z dietą 3 minerałów

margin

dziecko

Jeśli chce się schudnąć nie wystarczy jeść mniej, należy jeść zdrowo. Współcześnie problem otyłości polega nie na tym, że ludzie jedzą za dużo ale, że są niedożywieni. W ich diecie brakuje często magnezu, chromu i cynku, które należy uzupełnić by organizm funkcjonował prawidłowo. Paradoksalnie by schudnąć trzeba więcej jeść.

Magnez

Niedobór tego makroelementu często kojarzy się z przykurczami mięśni i mrowieniem kończyn. Jest to tylko część prawdy ponieważ magnez odpowiada również za nerwy i ogólne samopoczucie. Mało kto wie, że odpowiednia dawka magnezu chroni także przed zespołem metabolicznym. Do głównych jego objawów zaliczyć można otyłość brzuszną, nadciśnienie tętnicze oraz wysoki poziomem cholesterolu we krwi. Magnez również wpływa na intensywność spalania tłuszczów oraz węglowodanów. Najwięcej znajduje się go w otrębach, pestki dyni, kaszy gryczanej i jaglanej. Prawidłowo wchłanialny jest z witaminą D oraz białkiem zwierzęcym. Mężczyźni potrzebują przyswoić dziennie 400 mikrogramów magnezu, kobiety natomiast około 350 mg.

Chrom

Osoby którym brak tego pierwiastka często są drażliwe, przygnębione, boli je głowa i mają ochotę na alkohol. Również niedobór chromu objawia się wzmożonym apetytem na słodycze co może doprowadzić w długim okresie czasu do cukrzycy. Jednak w obu wypadkach konsekwencją niedoboru tego makroelementu jest niewłaściwa przemiana materii oraz kłopoty z przyswajaniem białka. By zapobiec niedoborowi chromu należy jeść dużo ryb, wątróbkę, drób, kukurydzę, jajka oraz razowe pieczywo. Organizm nie potrzebuje go zbyt dużo bo średnio około 20-30 mikrogramów dziennie.

Cynk

Ten mikroelement odpowiada za zdrowy wygląd skóry, włosów i paznokci oraz wpływa na układ odpornościowy. Jest on także niezbędny do produkcji tyroksyny – hormonu tarczycy odpowiedzialnego za tempo przemiany materii. Cynk jest również pomocny przy przyswajaniu podstawowych składników odżywczych. Natomiast sam jest dobrze wchłaniany ze źródeł zwierzęcych czyli z jaj, wołowiny i drobiu. Również znacznego jego ilości znajdują się w kaszy, warzywach strączkowych oraz orzechach.

,

margin

Ten artykuł komentowali:

użytkownikRanja (komentował 4 publikacje) Do pielęgnacji twarzy Ambrozja Avebio nawilża i wygładza.

Nigdy nie przypuszczałam, że magnez odpowiada za otyłość brzuszną dopóki lekarz nie zalecił go mojemu mężowi. W pierwszym momencie wydawało mi się to zabawne, ale na efekty utraty wagi nie trzeba było długo czekać.

 

użytkownikYogi (komentował 1 publikację)

Muszę wypróbować tą dietę, ponieważ staram się schudnąć a nic mi nie wychodzi ;(.

 

  margin

Powinieneś przeczytać też:

oparzenieOparzenie słoneczne. Wskazówki pierwszej pomocy w walce z zaczerwienieniem skóry

publikacja dodana dnia 10.06.2015r. przez autora Michał Kończak

malinySilniejsze serce i sprawny układ krwionośny. Maliny potrafią zdziałać cuda

publikacja dodana dnia 10.06.2015r. przez autora Michał Kończak

aroniaPrzeciwdziałaj nowotworom. Częściej sięgaj po zapomnianą przez wielu aronię

publikacja dodana dnia 12.06.2015r. przez autora Adam Chałat

 

 

Subskrypcja

sidebaer

rss Kanał RSS

fanpage Facebook

Śledź nas

sidebaer

Ostatnie aktualności

sidebaer

czereśnieCzereśnie pojawiają się na stołach Polaków

 

 

z dnia 16.07.2015r. | komentarze komentarzy (0)

spacerSpacer na utrzymanie odpowiedniej sylwetki

 

 

z dnia 18.07.2015r. | komentarze komentarzy (0)

facetTe witaminy są niezbędne w diecie faceta

 

 

z dnia 09.07.2015r. | komentarze komentarzy (0)

Na TOP'ie

sidebaer

moc minerałów

SPIS DZIAŁÓW W SERWISIE: ZDROWA ŻYWNOŚĆ | URODA | PSYCHOLOGIA | PORADY EKSPERTÓW

activslim

Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone © 2015 przez suplementywitaminy.com.pl | redakcja