Start              Zdrowa żywność           Uroda           Psychologia           Porady ekspertów                         Redakcja           Mapa serwisu
         WYBRANE PRZEZ REDAKCJĘ: Agrest jako źródło młodości. Zjedź świeży lub zrób maseczkę na twarz  →
punkt  Problem z anginą latem? To możliwe »

ADAM CHAŁAT
opublikowane: 11.07.2015r. | komentarzy komentarze (2)

Niedoceniane jesienne warzywa. Zobacz ile dobrego w nich siedzi

margin

pomidory

fotografia CC flickr.com | autor: ajok

Warzywa jesienne są często niedoceniane przez smakoszy ponieważ nie zawierają tak dużej ilości lubianego cukru. Natomiast dostarczają do organizmu więcej witamin i minerałów, ponadto zaopatrują w błonnik oraz usprawniają przemianę materii.

Ziemniak, bogate źródło witamin

Ziemniaki są często niesłusznie obwiniane za nadwagę, problemy trawienne oraz choroby cywilizacyjne. Mało kto wie, że bulwy ziemniaków są bogatym źródłem witamin i minerałów. Zawierają między innymi magnez, potas, wapń oraz witaminy z grupy B a także witaminy D, K i C.
Najlepiej ziemniaki gotować w skorupce ponieważ tracą w czasie gotowania najmniej witaminy C. Natomiast nie należy trzeć go na tarce gdyż w ten sposób utlenia się zawarta w warzywie
witamina C.

Nieoceniony pomidor

Najsmaczniejsze i najzdrowsze pomidory to te zerwane prosto z krzaka. Są one bogatym źródłem potasu, a także zawierają w swoim miąższu barwnik likopen który działa przeciw nowotworowo, a także obniża poziom cholesterolu oraz ciśnienia tętniczego. Mało kto wie, że dwa solidne pomidory potrafią zaspokoić dobowe zapotrzebowanie na witaminę C, a także są bogatym źródłem witamin z grupy B oraz witaminy E.

Burak postawi na nogi

Ciepły barszcz jest nieoceniony w chłodne dni, potrafi wzmocnić każdego. Przesadne jest stwierdzenie, że buraki są witaminową bomba, jednakże są bogatym źródłem kwasu foliowego oraz zawierają witaminę C. Moc buraka tkwi w posiadaniu soli mineralnych, węglowodanów oraz betaniny. Barwnik ten należy do grupy antocyjanów przy czym skutecznie hamuje namnażanie się bakterii. Jest to także cenny antyoksydant, który poprawiając natlenienie komórek organizmu poprawia pracę wszystkich narządów.

,

margin

Ten artykuł komentowali:

użytkownikJulia (komentował 4 publikacje) http://www.wygladajpieknie.pl/

Uwielbiam buraki, soczek, barszczyk oraz na surowo, mniam. cukierki pudrowe

 

użytkownikKamil (komentował 1 publikację) http://doping.pl/bolasterone-myagen/

Jakoś nie mogę się przekonać do warzyw, pomimo że są bardzo potrzebne. Prawdopodobnie dlatego, że w dzieciństwie mama zmuszała mnie do jedzenia szpinaku.

 

  margin

Powinieneś przeczytać też:

oparzenieOparzenie słoneczne. Wskazówki pierwszej pomocy w walce z zaczerwienieniem skóry

publikacja dodana dnia 10.06.2015r. przez autora Michał Kończak

malinySilniejsze serce i sprawny układ krwionośny. Maliny potrafią zdziałać cuda

publikacja dodana dnia 10.06.2015r. przez autora Michał Kończak

aroniaPrzeciwdziałaj nowotworom. Częściej sięgaj po zapomnianą przez wielu aronię

publikacja dodana dnia 12.06.2015r. przez autora Adam Chałat

 

 

Subskrypcja

sidebaer

rss Kanał RSS

fanpage Facebook

Śledź nas

sidebaer

Ostatnie aktualności

sidebaer

czereśnieCzereśnie pojawiają się na stołach Polaków

 

 

z dnia 16.07.2015r. | komentarze komentarzy (0)

spacerSpacer na utrzymanie odpowiedniej sylwetki

 

 

z dnia 18.07.2015r. | komentarze komentarzy (0)

facetTe witaminy są niezbędne w diecie faceta

 

 

z dnia 09.07.2015r. | komentarze komentarzy (0)

Na TOP'ie

sidebaer

moc minerałów

SPIS DZIAŁÓW W SERWISIE: ZDROWA ŻYWNOŚĆ | URODA | PSYCHOLOGIA | PORADY EKSPERTÓW

activslim

Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone © 2015 przez suplementywitaminy.com.pl | redakcja