Start              Zdrowa żywność           Uroda           Psychologia           Porady ekspertów                         Redakcja           Mapa serwisu
         WYBRANE PRZEZ REDAKCJĘ: Agrest jako źródło młodości. Zjedź świeży lub zrób maseczkę na twarz  →
punkt  Problem z anginą latem? To możliwe »

ADAM CHAŁAT
opublikowane: 11.07.2015r. | komentarzy komentarze (2)

Warto prawidłowo odżywiać mózg. Sprawdź czego potrzebuje

margin

koszyk jabłek

fotografia CC flickr.com | autor: Detale

Odżywianie powinno zaczynać się od głowy. Mózg pomimo że stanowi tylko 2 procent masy ciała to zużywa, aż 25% dotaczanej organizmowi energii. By dobrze funkcjonował warto zapewnić mu prawidłową dietę. Sprawdź jak smacznie nakarmić swój mózg.

Mózg potrzebuje złożonych węglowodanów

Do prawidłowej pracy mózg potrzebuje glukozy, bez niej wystarczy tylko 15 minut aby komórki mózgowe zaczęły obumierać. Nie usprawiedliwia to rzucanie się na czekoladę i słodycze dla dobra intelektu. Mózg potrzebuje cukrów złożonych znajdujących się w pełnoziarnistych produktach, takich jak brązowy ryż, kasze, nieprzetworzone płatki zbożowe czy razowy chleb. Warto wiedzieć, że cukry proste znajdujące się w białym pieczywie podnoszą poziom cukru tylko na krótki oraz obciążają trzustkę.

Orzechy włoskie – źródło młodości

Orzechy włoskie mają dobroczynny wpływ na sprawność intelektualną, koncentrację i pamięć. Regularne spożywanie orzechów włoskich spowalnia także procesy starzenia się komórek nerwowych oraz dowiedziono naukowo, że chroni przed chorobami neurodegenarycyjnymi. Dzieje się dlatego, że zawierają więcej przeciwutleniaczy niż inne gatunki orzechów. Mają przeciętnie 2 razy więcej antyoksydantów które sprzyjają młodości umysłu a także ogólnemu zdrowiu. Warto także nadmienić, że dzięki temu, że składają się w 60% z tłuszczów nienasyconych dobrze karmią mózg.

Ryby podnoszą inteligencję

To, że ryby korzystnie wpływają na pracę mózgu wiadomo nie od dzisiaj. Są one niewątpliwie bogatym źródłem fosforu ale przede wszystkim karmią mózg kwasami DHA. Są one głównymi budulcami mózgu i można je sobie je dostarczyć wraz z pokarmem. Bogatym źródłem tego DHA należącego do grupy kwasów omega-3 są ryby morskie a zwłaszcza łosoś, tuńczyk, makrela oraz dorsz. Można je spożywać jako osobny posiłek ale też przetworzone w postaci pasty, składnika sałatki czy zupy również zachowują swoje właściwości.

,

margin

Ten artykuł komentowali:

użytkownikZosia15 (komentował 4 publikacje) http://zdrowaodzywka.pl

Cieszę się bardzo ponieważ uwielbiam ryby :). dentysta poznań

 

użytkownikStasiek_00 (komentował 1 publikację) spójrz w tym wpisie brachu

Bardzo potrzebowałem takiego właśnie artykułu, dzięki temu będę wiedział jak się prawidłowo odżywiać.

 

  margin

Powinieneś przeczytać też:

oparzenieOparzenie słoneczne. Wskazówki pierwszej pomocy w walce z zaczerwienieniem skóry

publikacja dodana dnia 10.06.2015r. przez autora Michał Kończak

malinySilniejsze serce i sprawny układ krwionośny. Maliny potrafią zdziałać cuda

publikacja dodana dnia 10.06.2015r. przez autora Michał Kończak

aroniaPrzeciwdziałaj nowotworom. Częściej sięgaj po zapomnianą przez wielu aronię

publikacja dodana dnia 12.06.2015r. przez autora Adam Chałat

 

 

Subskrypcja

sidebaer

rss Kanał RSS

fanpage Facebook

Śledź nas

sidebaer

Ostatnie aktualności

sidebaer

czereśnieCzereśnie pojawiają się na stołach Polaków

 

 

z dnia 16.07.2015r. | komentarze komentarzy (0)

spacerSpacer na utrzymanie odpowiedniej sylwetki

 

 

z dnia 18.07.2015r. | komentarze komentarzy (0)

facetTe witaminy są niezbędne w diecie faceta

 

 

z dnia 09.07.2015r. | komentarze komentarzy (0)

Na TOP'ie

sidebaer

moc minerałów

SPIS DZIAŁÓW W SERWISIE: ZDROWA ŻYWNOŚĆ | URODA | PSYCHOLOGIA | PORADY EKSPERTÓW

activslim

Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone © 2015 przez suplementywitaminy.com.pl | redakcja